tisdag 23 februari 2010

Toplistor

Användbara fraser:
1. Hello! (Med en vänlig men bestämd ton som menar "nej tack, jag vill inte ha något, hej då. Yttras med fördel precis i det ögonblick som man passerar krängaren och känns trevligare än att bara ignorera.")
2. No sorry. Ni Im sorry. No.
3. I am from sviiiden! No SWEDEN... Europe.
4. How much?
5. No, thats too much!

Billigast:
1. Gaya
2. Puri
3. Goa

Dyrast:
1. Mumbai
2. Udaipur
3. Pondicherry

Tråkigast:
1. Gaya
2. Kanyukamari
3. Fort Kochin

Favoritmat:
1. Malai kofta
2. Paneer tikka masala
3. Allt annat

Otrevliga indier:
1. Galna rickshawföraren
2. Giri
3. Killen på bussen mellan Kanykamari och Pondicherry som ville vara kompis och gick igenom alla sina bilder på mobilen och sen gick och hämtade sin brors telefon och gick igenom alla bilderna på den. Klockan 04.47 på natten. Senare ville han smaka på mitt äpple. Det enda jag hade på en 20 timmars bussresa, och åt upp hela samt drack upp allt mitt vatten.

Trevliga indier:
1. Papa Raj på stället där jag bor nu i Pondi.
2. Giri.
3. Killen på bussen från Chennai till Pondicherry. En ung student som berättade väldigt mycket om Indien med väldigt insiktsfull distans till det hela. Och inte det vanliga "India is the best country in the world"

Finast stränder:
1. Varkala
2. Goa
3. Puri

1 kommentar:

  1. Andra använbara fraser,

    NO! Yes, that is a NO!

    Bugger off!

    No, me and my wife is not interested in group sex.

    You have a restroom?

    kram
    magnus

    SvaraRadera