fredag 12 februari 2010

Naturchock!

Hejsan. (Kan man borja e blogginlagg sa? Det ar val inget jakla brev heller.)
Vad gjorde jag igar da? Ja jo just det, hyrde en roddbat och plaska runt i sjon. Alskar att aka bat. Sjon ar konstgjord, den har britterna gjort.
Det ar namligen sa att detta var deras sommarhem har i indien. Pa grund av det behagliga klimatet och den vackra naturen. Vackert sa det forslor.
Sen minns jag faktiskt inte vad jag gjorde. Vid kvallningen promenerade jag in till stan typ tre km. Jag promenerar mycket nu!
Kommer inte ihag vad jag gjorde dar. Jo. Kollade in tagbiljetter till Varkala. Men hittade inga, blev irriterad, tankte ga till en resebyra och kolla men gick forbi alla, tankte "Nej nasta, nej nasta, nej nasta", tills det inte fanns nagra mer. Tankte ta en rickshaw hem till hotellet men blev irriterad pa att de tar sa mycket i betalt. Visst, jag har ju rad men det ar skitstorigt att det kostar typ som en hel middag att aka 4 km. Promenerade hem i morkret (glomde ficklampan, orutinerat).
Lyssnade pa iPod hela vagen hem. Lyssnar mycket pa iPod nu fortiden. Lite trott pa indiska ljud. Kanske mest pa traffiken. Gud sa ointressant inlagg hittills. Det kanske blir battre langre ner. Hoppas.

Kollade pa tv nar jag kom hem. Wrestling, riktigt kul. Sen Var det Arsenal mot Chelsea. Sen var det skitsent. Jag somnade och sov dromfritt, for forsta gangen i indien.

Vaknade av ringsignalen kl 08. Stangde av och sov vidare. Men sen gick jag faktiskt upp, packade ryggsacken och at frulle. Begav mig till Cairn Hill.
Vandrade i skogen upp till toppen. 100 ar gamla trad, 40 meter hoga. Utsikt over grona dalar och kullar. Horde apor men sag inga.
Somnade nastan i utsiktstornet i toppen. Sen kom ett tyskt par och jag gick nerat.
Pa vagen hem gick jag fel delvis pa flit och gick runt lite bland byar och kor. Alltsa, fint.

Pa vagen hem blev jag kar i ett hotell. Fernhill Palace. Visst, sjukt kolonialt. En gammal Madaradjas fritidshus. "Hus."

http://www.fernhillspalace.co.in/images/Story.jpg

Dar at jag en fanta och drack en forrat. Det var dyrt. Sen promenare jag omkring lite i salar och hallar. Underbart.
Kanske en dag.

Atervande sa smatt till hotellet. Hade lovat att ta en "drink" med Giri. Vi tog bussen in till stan (han ar halt och har svart att ga). Att ta en drink innebar for Giri att hala i sig en flaska rom i smyg pa baren medan jag smuttar pa min Kingfisher, och sedan roka tva joint hasch. Och klockan 18.00 var han klar for dagen.
Nu sitter jag och och gor nya forsok med biljetter til Varkala. Gar val sadar.
Ska logga ut och kika in hos nagon resebyra istallet.

Tack och hej / Ni

2 kommentarer:

  1. hej, undrar var du är nu, om du rest iväg till varkala, det är lite som en film att läsa din blogg fast jag skapar egna bilder i huvudet utifrån din berättelse. är det mycket trafik även i ooty??? jag föreställde mig den platsen som mycket lugn. hur varmt/kallt är det? tar du mycket bilder, är de svåra att lägga ut här? hm, hehe, giri verkar vara en speciell typ... träffar du på många turister? kollade lite på bilder från varkala, mycket vackert!! nu måste jag hitta på något litet verk till nationalgalleriets medverkan på supermarket, vet inte vad det ska bli, något om verklighetens folk är temat... hm, vad nu det är. när jag tänker på indien så känns det ibland som verkligheten och som om vi här vistas i overkligheten, så stillsamt, tyst och kallt... kram från mamma som saknar dig varje dag

    SvaraRadera
  2. Tjipp!

    Låter vackert schyst tusan! Resnerven rycker lite spastiskt ibland, där jag brukar sitta på takterassen under en rosa himmel. Igår var det partaj minsann för att fira oss alla, det var kul, men den inhyrda dj:n som vi var lovade skulle spela våra ipods ville bara köra "oooooo oo baby - o ah! i wanna knoooow (kknooooow) if you'll bee my girl". Körde min ipod i bussen på vägen hem iallafall. Osv.

    En norskchock börjar lägga sig, det var helt snurrigt i början med alla nya hypersociala skandinaver. Vår skola är en superlyx resort med egen strand och pool och restaurang. Sjukt. Men så har man ju pröjsat 250 000 rs eller vad det nu är..


    Dags att göra en middagsbaguett och titta på lite bollywood med fru T!
    Ses!

    SvaraRadera