lördag 13 februari 2010

Sippin on the sweet nectar

(Forsta laten som ska dra igang bussresan ner mot landet.)
Eller snarare svetten som dryper i mitt ansikte och rinner ner over mina lappar. Over 30C varmt. Hade lite glomt hur varmt det ar har nere pa backen.
Ja ni paranteslaste ratt. Tagen var slut och jag ville ivag idag. Sa jag kopte en biljett med buss. "Super deluxe Volvo AC." Aterstar att se vad det ar.
Klamde iallafall in mig pa den tranga lokalbussen nerfor berget. Nu klammer jag tva timmar i Coimbatore, Indiens svar pa Manchester sager guideboken. Ar val sa kul som det later. Sitter pa cybercafet och sen ska jag kanka mig till Idli Hut for lite krubb. Det plus en Limca, en Mirinda och en Thumbs up. Eller Pepsi. Torstig som en torsk i torka.
Stallet dar jag hamta ut min biljett var for ovrigt skumt. Men ska jag beskriva det blir inlagget alltfor langt. Ni far fantisera sjalva.
Tank, lite Zigenarnas tid.

Det var nat mer jag skulle skriva. Jo just det.
Kanns som jag plojjer pa genom indien, huvudet i marken. Fornekar inte, men fortranger trottheten som fortfarande sitter i armar och ben.
Man vanjer sig aldrig vid indien. Blir bara.
Numb.
Varje dag en ny indienchock.


But that's when the feeling hits
so just lick your lips
these are the good times that you'll miss
when you are sipping on the sweet nectars
of your memories

Just take a sip
and let it wet your lips
you won't understand all this until you're
sipping on the sweet nectar of your memories.


Jens Lekman alltsa, ladda ner, youtuba, spotifya laten. Hall sedan en hink ljummet saltvatten over huvudet, satt dig pa en pinnstol i garderoben med 30k vaskor i knat och kann dig som jag.

Adiu // N

2 kommentarer:

  1. Fett med svett!

    Du vet att från och med i förrgår blir det bara varmare och varmare i Indien tills april, maj!

    Också, jag träffade två asballa svenska kvinnor som lämnade "barn och man hemma" för att de "hade varit duktiga mammor så jävla länge och att det fick räcka för ett tag". Hursom, de hade varit i Varkala och sade att man ska akta sig för den populära delen och istället vandra norrut - en enorm skillnad i turister, kommers och så vidare. Där finns LUGNET och det vackra. Norrut på stranden alltså. Good luck.

    Blir lite rastlös av Pondi...


    ...still waiting for someone at the station.

    SvaraRadera
  2. Kära Nils.
    Blir matt av att bara läsa allt du är med om. Känn som om du flänger runt och reser och reser. Det ska bli så häftigt att få se dina bilder och höra den matnyttiga historien när du vänder hemåt.
    Vi är tebaks i Tjockhult. Våren hänger och dinglar i luften: snart snart. Idag var jag på Moderna och såg Evert Lundqvist. Tjockt och luftigt.
    Välkommne hem, älskar dig, P

    SvaraRadera