fredag 19 februari 2010

Dessutom

Glada, trygga besked fran arbetslivet dar hemma.

"Hej Nils!

Du är så välkommen tillbaka till oss!
Jag har skickat hem ett fecesprov som jag vill att du lämnar (till Halluxa) in så snabbt du kommer hem för att kunna jobba hos oss.

Vi hörs,
Birgitta"

och

"Hej Nils!

Jag har tittat på sommaren och du kan få jobba båda perioderna dvs 21 juni till 15 augusti. (vecka 25 till 32) Önskar besked snarast!"


Slitsam sommar alltsa. Men det far man ta efter en varm vinter.

3 kommentarer:

  1. Kära Nils.
    Det behövs en barnpojke på Barnängen också.
    Puss P

    SvaraRadera
  2. "Jag har tittat på sommaren" – skulle inte tro det i så fall hade hon stjärnkikare, så långt bort är den här: snön är så djup att man knappt kan gå, och det slutar aldrig snöa, nordan ligger på från ishavet och de modiga vårens första fåglar ligger förlamade i snödrivorna med näbbarna täckta av is och frågan Varför? lyser i deras små blanka svarta ögon...

    SvaraRadera
  3. Kära Nils! Alla dina ord, dom fina, de söndriga, de insiktsfulla, de resande, de trubbiga och alla de andra virvlande och längs alla de vindliga vägarna, har jag inte följt. Men i tanken har jag dig varje dag. Bara så du vet. Tusen varma tankekramar från Isabella in da hood.

    SvaraRadera