onsdag 10 februari 2010

7up

Hej och valkommen till inlagget med det mest fantasilosa namnet hittils. Det beror bara pa trotthet och att min laskeflaska med sagda namn star bredvid datorskarmen.

Jag kom alltsa till Ooty minsann. Det var ingen lek. Men oleken finns redan beskriven i ett mastodontinlagg som aldrig blev publicerat da stallets internet lade av. Istallet sparade jag texten i ett .doc pa just den datorn. Far bege mig tillbaka dit och langa upp texten pa varldsvida natet.

Det forsta jag gjorde nar jag kom hit var att ta ut 10 lax rupies. En formogenhet. Sedan checkade jag in pa billigaste hotellet i stan med ett rum som till halften ar en jordkallare. Sa typiskt... nanting.

Men nu orkar jag inte budgetera langre. Jag menar, mina omkostnader har varit sa minimala att jag gott kan unna mig nagot, gott.

Har bokat rum pa ett nice hotell vid sjon. Traffade en skon lirare vid namn Giri som visade mig rummet. "Oh it is a lovely room" sade han nar han haltade upp for att visa det.
Jag forsokte pruta ner det fran 1800 till 1500 nar han forklarade att rummet kostade 800. Hursomhelst.
Hello dubbelsang, varm dusch och TV. Giri tipsade mig ocksa om Green Hill 2 km darifran. Ett "lovely" stalle dar man kan vandra uppfor i tva timmar och fa en utomordentligt utsikt.

Senare pa kvallen traffade jag Giri pa stan, som berattade att "a misstake has been done, it made me so angry", full som en get var han skulle det senare visa sig. Han forklarade att rummet jag bokat redan var bokat men att han sett till sa att jag fick ett annu battre rum flera vanignar upp, till samma pris. Sen bjod han med mig hem pa en middag sa skruvad att jag inte formar eller orkar beskriva det har. Vi far ta det muntligt istallet, hehe.
Pa vagen upp till hans hus traffade vi hans sjyssta granne som bodde i USA. Han skulle kora vidare till Kerala inom de narmsta dagarna och jag kanske lyckades fa lift.
Vore skont att glida ner mot kusten i bil istallet for att krangla runt med bussar och tag.

Langtar till Varkala. Det ar i alla fall typsikt mig. Att langta vidare, nagonannanstans.

Tack for mig sa lange. Nu ska jag snart ner till min jordkallare och lasa skapelseberattelsen. (Bor pa ett kristet place) ||| N

1 kommentar: