lördag 6 februari 2010

Curfew

30 min tills mitt guesthouse bomar igen. Jakla lojligt.
Tack "The Mother" och ditt ashram.
Naval, Indiska sidan av Pondi har visat sina ljusa sidor med massa roliga sma butiker, galen traffik och liv. Inte alls som Franska ghettot.
Jag gillar Pondis ena sida mer an den andra. Ibland kan man ju hysa agg mot indierna med men det gar over.
Idag motte jag upp med paret ;) och vi drog till stranden. Sa skont! Det ar varmt och kvavt sa det forslor. Sa ett dopp var vad som behovdes. Sen laddade jag iPod. Behovs verkligen om man ska ut och resa.
Kopt hostmedicin ocksa, det ar fint att man kan kopa receptbelagd medicin i vanliga Drug stores, direkt fran disken. Kanske hjalper den sota sorjan.
For jag har just kopt och printat ut en biljett med Nilgiri express. Mot bergen. Jag har alltid gillat berg i teorin, far se vad det erbjuder i praktiken.
Ska ge att resa sjalv en chans. Softa lite vid en hillstation.

Jag menar:

http://thefamoustouristdestinations.files.wordpress.com/2008/03/ooty.jpg

Puss och kram.

3 kommentarer:

  1. Kära Nils.
    God stigning önskar jag dig från en bergstation (gamla goda Tege – saknar er här)långt ifrån den du ska till.
    Kram P

    SvaraRadera
  2. Finns flera fina tibetanska kloster att besöka i södra Indien tex;

    http://www.palyul.org/eng_resources_visit.htm

    och

    http://www.dzogchen.org.in/visiting-monastery

    Happy drifting :)

    /magnus

    SvaraRadera
  3. This morning I woke up in a curfew;
    O god, I was a prisoner, too!
    Could not recognize the faces standing over me;
    They were all dressed in uniforms of brutality. eh!

    How many rivers do we have to cross,
    Before we can talk to the boss?
    All that we got, it seems we have lost;
    We must have really paid the cost.

    All lycka till dig och Ooty.
    Vi ses när du kommer tillbaka till Pondi.
    Mattan ligger så fint på golvet och tyget blev gardin!

    kramar

    SvaraRadera