söndag 10 januari 2010

HORN PLEASE

Efter en veckas smärre Dimor-knapprande och många dagars internetfrånvaro sitter jag här igen. Och ska sammanfatta vad som hänt.
Jag är inte så mycket till övers för att fira nyår. Så jag firade det med att gå och lägga mig tidigt och feberfrossa mig igenom års-skiftet. Sen har jag ju vart så ur sinnets dålig i magen att ni anar inte.
Hur kan så otroligt god mat göra en så rutten i kistan?

Alltså jag såg att Alexandra sammanfattade förra året i punktform på sin blogg http://snoffla14571.wordpress.com/ och det är ju super.

• Vi tog en bulle från Udaipur den 31
• Arrived at rural Dungapur (det blev på Engelska för att jag inte vet hur man översätter rural på ett bra sätt och det är ett så passande ord)
• Tokigt vackert hotell, som bara delvis var hotell eftersom det också bodde en gammal Maharadja med familj där. Märkligt. Palats alltså.
• 12 Hundar av varierande sort bodde där också. Kul.
• Vi var många som var sjuka
• Jag har inte kräkts än i Indien
• Åkte till Fruktansvärda Ahmedabad. Totalt 0 charm. Inte en enda gnutta. Vidrigt.
• Klämde några baddagar söder om Bombay, Murad. Också rätt "rural" men inte lika.
• Nu är vi i Bombay igen.
• Yay!
• Familjen åker hem imorn.
• Utanför "Family restuarant McDonalds" bor flera familjer bland råttor och kackerlackor. Vad ska man göra?
• Känner att jag misslyckats, om inte kapitalt, så åtminstone väldigt med mitt listsystem.

1 kommentar:

  1. Kära Nils. Härligt att läsa dina ord igen, även om du låter rätt dyster. Tänker att långresandet av nödvändighet innehåller såväl dalar som toppar. Kanske är det just det som är poängen. Du bär med dig själv dit du åker. "Att hare taskigt me sig själv i New York, ere samma som att hare taskigt me sig själv i Stockholm" (Robert Broberg).
    Här i Tjockhult ligger snön där den ligger, idag lyser solen och snödunet gnistrar i björkarna. Hoppas att dina bakterier skärper till sig så, blir nog livet ljusare även för värddjuret. Älskar dig, pappa

    SvaraRadera