onsdag 16 december 2009

This is the deal

Okej, sahar ar det. Jag for anteckningar i min lilla svarta resedagbok som jag sedan sitter och overfor via diverse internetcafeer. Sahar blir det da... (Alltsa tillexmpel det inte den 10/12 idag, och klockan ar inte strax fore 06.00, utan det ar den 16/12 och klockan ar 17.14)

10/12
Klockabn ar nu strax fore 06.00 da vara gulsvarta taxis ska ta oss till Bombays centralstation.
Darifran borjar alltsa resan soderut mot Goa. Det star pa biljetten att vi har egen kupe men man vet aldrig. Det gor man inte nan gang i detta land. Kupe kan lika garna betyda golvet.
Igar var jag som sagt med Karin och Jonna och vi for runt en del i denna jatte till stad. (20 milj invanare. Namnet kommer forresten fran Portugiserna. Bom Bahia, den vackra kusten, medan Mumbai syftar p[ Hinduguden Mumba. Sa nu vet ni det.)
Gardagen inleddes med en timmes bat mot Elephanta Island. En o med tempel inhuggna i berget, stora grottor alltsa. Med en jattelik Shiva, universums skapare, uppratthallare och forgorare. Heavy shit.
Darefter: en bla synagoga, stor kristen kyrka och en moske ute i havet. Fett!

K och J lamnades pa ett hak nara Causeway da jag skulle ta mig upp till taket pa Gulf Hotel. Dar at vi var sista middag i Bombay, bland vattenpiprokande och hippa medelklasskids. Utsikt over Bombays miljoner hustak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar