onsdag 13 juli 2011

The time has come to sing a travelin´song

There is a middle-aged woman she's dragging her feet.
She carries baskets of clothes to a laundromat.
While the Mexican children kick rocks into the street
And they laugh in a language I don't understand.


Ni som inte orkar läsa kan klicka här

Eller här


Det var i december 2009 som jag startade denna reseblogg.
Från början hette bloggen "A song to pass the time" men mycket hände. Indien hände.
Mycket har hänt nu såhär post-Indien också. Och en ny resa väntar.

Nathalie har gjort en lista på en rosa post-it. Det är en lista över saker jag ska smaka på, främst olika sorters frukt:
Queso turralba
Palmito
Pejibaye
Manzana aqua/rosa
Jocotes
Gallopinta
Galleta suiza
Trijuelas

Sen tog lappen slut.
Tänkte lägga upp en bild på min väska men, jag har inte packat än.

// Nils

2 kommentarer:

  1. Det är sorgligt att vi inte setts sen Håkan, och då bara sågs vi. Och nu åker du till utomlandslandet och här sitter jag och känner att det är lite sorgligt.

    Men älskevännen, ha en underbar resa och skicka mig ett vykort.

    Västrahult 1
    57792 Hultsfred

    kärlek!

    SvaraRadera
  2. Jag haller helt och fullt med. Livet ar ju sadar. Springer ivag sa latt, sa latt. Jag hade ju tankt fara ner och halsa pa er i Smaland. Det var ju allvar. Och helt plotsligt sitter man har i ett svinvarmt New Jersey.

    Vykort kommer fran Costa Rica sen.

    Varm karlek.

    SvaraRadera