onsdag 20 juli 2011

Kom, kom, atombomb.

(... om vi nan gang, nansin blir som dem.)

Hi there, how are you today? Eller kanske borde jag skriva, Hola, mucho gusto!
Nu sitter jag och lanar familjens dator. I New Jersey (typ). Att vara har kanns mycket markligt, vanligtvis ar man ju van vid att forsta det sallskap man ar med och inte vad omgivningen sager. Nu ar det tvart om.

Jag befinner mig i en orkan av spanska ord, och det finns ingen kallare att gomma sig i. Inga samtal pa engelska, sa jag kanner mig ganska tappad sa att saga. Lite oartig pa nagot vis eftersom jag mest bara star och tittar, tyst nar andra skrattar, forstar inte nar jag blir tilltalad (vilket visserligen inte hander sa ofta) och fumlar da fram nagot. Nathalie ger mig lite summariska sammanfattningar av vad som sags, som nar de i bilen pratat och skrattat i tjugo minuter; "vi pratar om att vara mammor ar lika varandra." Jag nickar och hummar ofarstande nagot jag hoppas ska lata forstaende.
Det ar inte sa att de ar otrevliga, tvartom, men man kan nog med fog saga att vi har ett helt sprak mellan oss.

Vander mig lite innat.
Jag trivs inte riktigt dar inne.

Har for ovrigt frossat i skrapmat och annan amerikansk kultur. USA ar nog lite trottsamt i langden. Men det ar haftigt att vara har. Imorn flyger vi till Costa Rica som anda ar resans huvudmal. Tror det blir befriande att komma till Naturen.

Vi har ocksa akt till Niagarafallen men det orkar jag inte skriva om, ni far berattelsen nar jag kommer hem. Men jag kan saga att det var otroligt coolt (kanske kommer nagon bild senare).

Nedan kommer i alla fall lite bilder fran vara 3 dygn i New York City, hall till godo:


Det var roligt att man kunde se staden fran luften...

I New York ar det precis som man tankt sig att det ska vara, och det ar just det som ar sa fett.




Nathalie mumsar pa klassisk New York pizza. Resan mot en rundare kropp tar sin borjan.





Vi var i Central Park. Dar kunde man vila ut. Stor park i stor stad.






Hus sa stora, manniskor sma.












Potatisgris.





Jag och Nathalie pa Times Square.





Ata middag pa Diner, check.





Typisk Brooklyn Bridge.









Nathalie poserar i vart hotellrum med godis vi kopt.





Min tur att valja pose.





Utsikt fran hotellrum om man lutar sig ut.








Hotellets loby. Vi kande oss lite tveksamma nar vi forst klev in. Men billigare blir det nog inte pa Manhattan (och rummet var mysigt).





Aka tunnelbana, check.





Sag en forestallning pa Radio City Hall, det var fint.

Drack lite Tru Blood, det var gott.






Puss och kram / N

1 kommentar:

  1. Hej, kära Nils och Nathalie.
    Det blir förstås en utmaning för er båda att balansera på språkbarriären. Oftast delar vi tafattheten i språket när vi reser. Nu måste Nathalie bli tolk. Lycka till. Bra kommuniktionsträning.

    Idag har vi besökt Fiskivalen. Soft festivalstämning. En av fiskarna lekte i en sandlåda med Yaru. Plastkusin Sofi är i stan också. Trevligt, hon hänger med firrarna fortfarande.

    Annars är vi rätt tagna över massakern i Norge idag.

    Många kramar, Isa, Yaru och pappa Mats

    SvaraRadera