onsdag 3 augusti 2011

Montezuma helt enkelt

Idag kissade en apa pa mig.
Och en rattelse: Nathalie blev alltsa inte paflugen av en stor Mantilla, det var visst en Mantis. Vilket kanske var tur, det skulle inte va sa trevligt att fa en enorm bloja i ansiktet.
Alltsa, Mantilla = bloja. Mantis = insekt.

Vidare har Nathalie nu blivit anfallen av en kackerlacka som foll ner och sprang pa hennes arm. Jag tror att alla dessa oforberedda narkontakter med ackliga insekter gjort henne lite nervos. For igar skramde hon nastan ihjal mig nar vi var pa vag hem pa en mork strand. Hon skrek till sa jag hoppade till och havdade sedan att jag INTE skulle ga bakat eftersom dar lag en KROKODIL! Jag tog nagra sprang frammat innan vi kunde konstatera att jag hade flytt fran en inte fullt sa farlig trastock.

Vi passar pa ett leva det ljuva och sota livet i lilla Montezuma.

Bilder fran nagra strander, jag har fler men det har sabla internetcafet har helt tappat fart sa nu orkar jag inte sitta har och vanta pa bilder som tar evigheter att ladda upp. Jag har ju ett annat land att vara i.

Puss och kram.





1 kommentar:

  1. jag blir glad och uppiggad av din underbara blogg! kramar mamman

    SvaraRadera